måndag, februari 08, 2010

Lumpen dag 22

På måndagsfysen efter frukost hade jag svårt att bestämma vad jag skulle göra. Eftersom jag var lite osäker på min västerfot och mina benhinnor för ett längre löppass bestämde jag mig för att sticka och simma. Jag fick sällskap av rekryt T i sista sekund och kvart i åtta lämnade vi kasernen springandes och jag med en ryggsäck på ryggen. Det var faktiskt första gången jag sprang med ryggsäck och det gick ju hur bra som helst, bara det är en ryggsäck som verkligen sitter. Fem i åtta var vi vid simhallen och tyvärr öppnade inte receptionen förrän klockan åtta så fick fick en femminuters paus. Pensionärerna som har månadskort eller liknande stod på kö vid inpasseringen och vi funderade på att utöva en närkampsteknik där vi tar oss fram genom en hop människor men lugnade oss och ställde oss sist i kön. Snabbombyte och i bassängen 8.03, 35min och 1600m senare, varav 100 lugna meter med lite bröstsimstips till rekryt T, hoppade jag upp från bassängen, snabbombyte och vi lämnade simhallen 8.45. Tillbaks på logementet 8.56 och 9:00 var jag inne i lektionssalen halvt påklädd men i tid och med en banan i handen. Vi, rekryterna, hade plutonens kvart så inga befäl var i närheten just då. Ett effektivt träningspass blev det!

Förmiddagen fortsatte med orienteringsteori. Vi kommer att använda oss av Gröna kartan och jag har några utslitna sådan hemma efter alla mina MTB-turer omkring Falun så jag är van vid dem. På eftermiddagen var det introduktion av Skyddsvaktsutbildningen med endast teori idag.

1 kommentar:

Tina sa...

Hej Lina

Vill bara säga att jag läser din blogg. Tycker det är intressant läsning!

Kram Tina L :-)