söndag, juli 18, 2010

218,4 km

Igår; en kuperad distanstur med många långa lätt sluttande backar; Falun -Sörskog - Rättvik inkl fikastopp - Falun. Åtta cyklister/triathleter var vi och vi cyklade på en del mindre vägar och förbipasserade små mysiga byar.

Det var en äldre cyklist som hade cykeltips till unga mig...tydligen kör alla triathleter tungt enligt honom och han kunde se att jag var triathlet för att jag körde på stora klingan i en lätt uppförslutande backe (jag hade triathlonbågen på cykeln). Jag reflekterade precis innan han började kommentera att jag för ovanlighetens skull körde på stora klingan och hur lätt det gick i just den backen. Det bubblade i hela kroppen på mig när han la fram det, dels hade han fel eftersom jag snarare är en högkadensare än en lågkadensare och dels så har han ingen aning om vem jag är; vad jag har för kunskaper, erfarenheter och meriter men jag lät honom "veta bäst", det var ju bara välmenande, egentligen.

Idag; Solocykling för att träffa min överslafsovande lumpenkompis över en fika. En helt annan tur; Ornäs - Torsång - Gustavs - St Skedvi (uttalas Skäve) - Fäggeby - Husby (uttalas Hussby) - Strand - Vika - Falun, men endast en liten skillnad på 400m i sträcka från igår.

Det var på sätt och vis en ganska så hemsk cykeltur. Det kändes inte så mycket i benen att jag cyklat igår men att jag suttit på sadeln kändes! AJ! Står jag upp och trampar i lätt utförslut då är något fel, och hittade jag väl en ställning som gjorde mindre ont, ja då gällde det minsann att jag satt där. Det blir dubbla lager vaselin nästa gång...minst! En väldigans massa stopp blev det idag också;
Fixautrustningsstopp
Kisstopp
Telefonstopp
Punkastopp
Fikastopp
Kartstopp
Sägahejstopp

Så det var inte precis elva mil nonstopp, men metrarna kördes i alla fall och eftermiddagen ägnade jag i halvkoma framför livestream från VM-serien i triathlon, svensk seger idag!

Inga kommentarer: