onsdag, juli 07, 2010

En rostig triathlet

I kväll var kroppen redo för gårdagens tänkta pass; 5(2km cykel + 475m löpning). Jag tog det lugnare på första intervallen för att komma in i det och det var bra, för efter tio meters löpning for "ah-va-(+ ett fult ord på tre bokstäver)" genom huvudet, grundat på en pinsamhet- och amatörskänsla, vilket dock snabbt följdes av skratt; jag insåg att jag hade hjälmen på mig...så kan det tydligen bli efter fyra års frånvaro från triathlon. Övriga intervaller gick bättre! Cykeln imponerade inte så mycket, fjärde cykelintervallen var bäst då jag jagade en övningskörande mopedist, en perfekt hare, men löpningen kändes förvånansvärt bra. Ett roligt pass!

Efter träningen blev det tio minuters svalkande simning i sjön med kvällssolen som sällskap, mest för att öka på måbra- och livsnjutarkontot.

1 kommentar:

Becks sa...

Kul! Jättespännande att läsa om hur du lägger upp träningspass!