onsdag, juli 14, 2010

Halva sommaren har gått men det var först på dagens träning som jag insåg vilka grymma triathleter det faktiskt är som ligger i bassängen; en nybliven JEM-bronsmedaljör i lag som har chans att bli uttagen till JVM, en som kom nia på EM långdistans och som ska till VM om tre veckor, en till som ska dit och har stor chans till en mycket bra placering och en som nyss deltog på EM kortdistans och ska tävla i världs- och europacup senare i sommar och i höst.

Just då var det lite längre mellan hjärtslagen, just då tog jag ett djupare andetag, men sedan kände jag ett lugn: jag klarar det här.

Idag simmade de ett väl genomfört pass på 6200m. Själv simmade jag ett på 1600m före deras, dåligt genomfört dessutom, lite skillnad där.

Igår morse var vi ute på ett vågigt Runn, jag i kajak och triathleterna i vattnet så klart, i en och en halv timme. Vi var över två kilometer från land så de som körde de båtar som åkte förbi tittade långt efter oss. Triathleter...

Inga kommentarer: