torsdag, juli 29, 2010

Snart dags för SM

Jag har inte tränat på en hel vecka och främsta anledningen till det är att jag inte haft behovet av att göra det för att må bra. Dumt egentligen när det bara är drygt en vecka kvar till sprint-SM, det är dessutom jag som har drivit på att vi ska ha ett lag med. Det är fakstiskt den tävlingen som är anledningen till att jag kommit igång och tränat i sommar, jag såg den som en perfekt tävling i och med supersprintdistansen på 300m simning - 8,6km cykel - 2km löpning. Nu får jag faktiskt fokusera några dagar till, tagga Lina!

Det blev ingen löpning i Stockholm som ni såg men i Tjeckien blir det absolut. Jag åker dit i morgon, en av triathleterna på högskolan ska tävla i en Junior Europa Cup och jag åker med som ledare. Det passar fint att åka iväg från Sverige nu med tanke på vädret även om det faktiskt är rätt skönt med regn. Tábor heter staden och det är en gammal stad, jag ser fram emot tidiga morgnar, kamera och skor att springa och gå i.

Inga kommentarer: