söndag, oktober 16, 2011

www.trottast.nu

En heldag på cykel. Mycket bättre än så kan jag knappt bedriva en söndag en solig höstdag som den här!

Jag fick sällskap till Gustafs över Strand, Rankhyttan och Torsång



och sedan styrde jag mot Solvarboför ett trevligt stopp hos en lumparkompis som har den sötaste brevlådan.Fortsatte vidare mot Säter där jag cyklade runt i Gamla stan och när jag gullat runt där tillräckligt
cyklade jag vidare mot Fäggeby och Husby (Hussby) där jag åt en bit pofiberbröd med kardemumma, vanilj och philadefia. Vidare längs Dalälven och genom vackra dalabyar tills jag kom tillbaka till Fäggeby
och mellan Fäggeby och Gustavs stannade jag och sträckte på mig vid en gammal lada.Sedan cyklade jag andra sidan Daläven till Torsång och stannade till på deras café
och drack en cappuchino som inte smakade kaffe utan mjölk och smakade på en chokladmuffins som inte smakade choklad utan socker och åt därför paranötter i stället
och njöt av solen.Sedan fortsatte jag mot Dalvik, Ornäs, Aspeboda och hem.

Jag brukar peppa mig själv på automatik när jag är trött men när jag istället säger "Usch. Stackars mig", då är jag väldigt trött! Fem och en halv timme effektiv tid och sju och en halv timme ute i friska luften gör sitt. Väl hemma tog jag och stoppade in en bit ren kakaomassa för kompensation. Tacka vet jag det.

Inga kommentarer: