tisdag, januari 17, 2012

Inre motivation

Jag cyklade upp till simhallen i eftermiddag och när jag bytte om insåg jag att jag hade glömt det viktigaste: baddräkten! Jag lyssnade i och för sig på Coltings föreläsning "Den nakna hälsan" förra veckan om att det ska vara enkelt att träna men jag tror att alla skulle uppskatta om jag åtminstone hade en baddräkt på mig! Jag kände hur irritationen kom krypandes och helst av allt ville jag slänga väskan hårt i golvet, stampa och hoppa och skrika fula ord där i omklädningsrummet men tog tag i mig själv, cyklade hem, hämtade baddräkten och cyklade upp till simhallen igen.

Jag försöker alltid komma på vad meningen är med en sådan här onödig grej, och inte var det för att jag ska komma ihåg baddräkten nästa gång utan för att jag fick visa mig själv att jag har en uns av målmedvetenhet genom att cykla hem och hämta baddräkten.

Målet att känna mig som en triathlet igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Prövningar är bra övningar :) Tack för en trevlig och intressant Blogger! / Johanowski

Anonym sa...

Jag antar att du insåg det positiva i situationen, nämligen att du faktiskt hade cyklat de tre? kilometrarna till simhallen och inte gått eller sprungit, vilket du väl gör ibland. ;-)
Mamma