söndag, februari 21, 2010

Italiensk risotto med varma vitlöksprawns

När jag satte i gång med att laga maten igår kväll blev det bara mer..och mer...och mer ingredienser efter hand som jag kom på vad jag hade hemma, det är så likt mig!
Risotto med smak av sherry, lök, vitlök och parmesan serverad med upphettade prawns med vitlök och persilja, stekta körsbärstomater med balsamvinäger, flingsalt och svartpeppar, en sallad gjord på babyspenat, avokado, spetspaprika och rödlök samt rostade pinjenötter.

Häagen-Dazs vaniljglass med varma blåbär.
Det är sällan jag äter glass och när jag väl gör det köper jag gärna en sort av kvalité. Det är gjord på fem ingredienser den glassen, precis som det ska vara.

Det var en lugn kväll i en god väns sällskap och med zappande mellan OS och melodifestivalen. Avslutningen på kvällen med skidherrarnas enorma prestation och laganda var grymt häftig; rysningar och nära till glädjetårar.

1 kommentar:

annapanna sa...

Åhhh blir änna hungrig! Skitdålig på risotto, du får lära mig så lär jag dig sushi :D