måndag, februari 22, 2010

Lumpen dag 36

Jag tog det lugnt med träningen i helgen men fick desto mer idag; morgonen började så klart med BRAK som vanligt, och efter frukost och städning hade vi egenfys. Jag ville helst inte vara ute mer än nödvändigt med tanke på de 27 minus som mätaren stod på så jag körde ett multipass på 45 min inomhus och jag fick sällskap av fyra tjejer. Vi började med aerobics 10min för att få upp värmen, fortsatte med statisk bålstyrka på olika sätt, därefter sprang vi i trappan upp de fyra våningarna; varje steg, vartannat steg, skridskohopp, utfallsteg, jämfotahopp och enbenshopp (de två sista en våning upp). Sedan forstsatte jag med slangdrag stakning och diagonalåkning 3(1min-30sek) och jag har aldrig pressat mina triceps på det viset med kvalité hela vägen. De fyra och en halv minuterna gav mig en träningsvärk som skulle hålla i sig flera dagar framåt.

Teorilektion hela dagen, (tur det mad tanke på kylan) men det var fruktansvärt tungt...för ögonlocken. Genomgång av CBRN; Kemiska, biologiska, radiologiska och nukleära ämnen och alla såg nog fram emot det intensiva 45 minuter långa närkampspasset som vi avslutade dagen med.

Direkt efter middagen körde jag ett intervallpass på testcykel på 70min. Uppvärmning med enbenscykling följt av en intervallserie; 8min 230w-2x4min 240w-4x2min 250w - 8x1min 260 w. Jag trivs verkligen på den där cykeln...

Inga kommentarer: