onsdag, februari 03, 2010

Lumpen dag 17

Morgonen började med BRAK genomgång, det morgonfys vi ska genomföra varje morgon. Därefter fick vi lära oss mer exercis i form av vändningar och marschanträdande. Vändningar ska ske på ett snärtigt och smidigt sätt, likaså det första steget som kallas marschanträde vilket innebär att man tar ett steg med vänster ben som är helt rakt och slår ner foten med tårna först i golvet samtidigt som en tydlig rörelse görs med höger arm som även den är rak. Ett av våra befäl har en knäskada och efter att vi själva testat marshanträdandet gissar vi på att det är vänsterknäet han har problem med och vi tror oss veta vad upphovet till skadan kan vara...

Närkamp igen, det är alltid lika komiskt när instruktörerna visar hur vi inte ska göra, detta efter att vi har testat själva, det vill säga de visar hur vi precis har gjort. Det är bara att skratta åt de fel vi gör och göra det bättre nästa gång.

Eftermiddagen bedrevs ute i ett snöigt och blåsigt väder, med praktiserande av eld- strids och skyddsställningar. Ett roligt pass!

På kvällen vid åttatiden fick jag med mig tre av killarna på mitt logement ut på en trettiominuters löptur i snövädret. Det är det som är så skönt, idag fick jag ut dem, en annan gång är det de som får dra ut mig. Vi vet ju att vi blir piggare av att springa än att sitta inne på kasernen och slöa.

Inga kommentarer: