torsdag, februari 04, 2010

Lumpen dag 18

Så nu var det alltså dags för första dagen med BRAK. Uppstigning klockan 6:00 och 6:05 stod vi redo inne på vårt logement för tretton minuters styrketräning av Bröst/Ben Rygg Arm och K förstår jag inte riktigt vad det står för, jag hörde något om Kondition men skulle snarare vilja säga Koordination för något flås får då i alla fall inte jag upp.

Förmiddagen bedrevs ute på skjutbanan igen och det gick inte bättre denna gång. Det sa klick fem gånger i stället för pang av femton möjliga och att funktionen inte var som det borde på mitt vapen var ett faktum. Att jag sedan har svårt att hitta rödpunktssiktet och att det försvinner när jag väl hittar det gjorde inte saken bättre. Det värsta var ändå min rygg som gjorde så fruktansvärt ont att jag till och med fällde några tårar i slutet av passet. I övrigt var det en fin förmiddag med snöflingor som föll från himlen.

Lunchen med ärtsoppa och pannkakor var uppskattat av de flesta och hela eftermiddagen och kvällen fick vi agera i olika arrangerade olyckor. Jag besökte även kiroprakton på kvällen som knäckte i både höft, rygg, revben och hals, jag hoppas verkligen att det gör någon nytta!

Inga kommentarer: