måndag, februari 15, 2010

Lumpen dag 29

På egenfysen (som vi har varje måndag förmiddag) höll jag i löpskolning och det var tio rekryter som passade på att lära sig mer om löpning. Vi började inomhus och körde bålstabilitetsövningar eftersom styrka i bålen är en sådan central del i löpning (och i det mesta vi gör), innan vi stack ut till ett vitfrostigt Falun och genomförde diverse löpskolningsövningar. "Hög framskjuten höft", "stolt hållning" samt "främre fotbladet" är något de inte kommer att glömma i första taget.
Vi har varit ute i princip hela dagen idag; strax före lunch stack vi ut till skjutbanan för en eftermiddag ute i en värmande sol med liggande skjutning samt skyddsvaktsprov i skjutning. Jag log och njöt av solen, snön, övningarna och av lugnet ute på skjutfältet som då och då bröts av, av ekande knallar.
Vi har olika befäl som är med oss och de få gånger jag har skjutit riktigt bra har det varit samma befäl som har kontrollerat min skjutning "Du skjuter ju hur bra som helst" haha, om han bara visste. Jag gör i alla fall framsteg i skjutningen, sakta med säkert och jag ser fram emot nästa skjuttillfälle då jag ska testa något nytt och hoppas på ytterligare förbättring. Efter middagen stack jag iväg en snabbis för träning på testcykel innan jag bänkade mig framför teven och såg Kalla ta OS-guld. Det blev ett pass på 45 min med 10 min uppvärmning, 30min med 30sek hårt och 1 min medelhårt osv, och avslutatade med 5 min lugnt. Resten av kvällen ägnades åt givande och tagande av massage; det gäller att vårda kroppen.

Inga kommentarer: