onsdag, mars 31, 2010

Lumpen dag 72 och 73

På tisdagseftermiddagen och kvällen hade vi hundtjänst och det var imponerande att se hur hundarna arbetade. Vi var indelade i olika grupper och beroende på vilken instruktör vi hade tyckte vi att det var mer eller mindre givande. Vid den sista övningen för dagen skulle vi skjuta med löspatroner och vi fyllde på två magasin med tio i varje. Vi gick längs en väg med hunden och hundföraren i spetsen och när hunden tagit vittring och vi blev påskjutna från sidan fick vi en väldigt dålig och oklar order från instruktören om ansatsvis framryckning. Att jag sedan med min tyngd och långa ben sjönk ner i ett dike när jag skulle över snövallen och blev liggandes där kan jag inte direkt beskylla någon annan för, haha, jag roade i alla fall hundföraren som stod uppe på grusvägen på fast underlag. Men när jag väl kom loss och tog mig framåt stod instruktören framför mig (!) mitt i skottlinjen. En total katastrofal framryckning men vi förstod i alla fall processen. Vi gjorde av med lite av överskottsenergin på vägen tillbaka till utgångspunkten genom att köra blixlåsförflyttning.

Onsdagsförmiddagen ägnade vi åt HLR, städning och egenfys som för min del bestod av 30 min löpning innan vi hade PU inför påskuppehållet.

Inga kommentarer: