lördag, oktober 10, 2009

Härbre

Idag var det återigen en fantastisk höstdag med sol, klarblå himmel och vindstilla. Jag stack ut på cykeln vid lunch för en lugn och lite kortare sväng på cykeln. Jag hade ett mål med turen och det var att cykla bort till Bjursås och till den här stugan, eller rättare sagt det här härbret som jag lärt mig att det heter, som jag tog kort på för några veckor sedan om ni minns. Det visade sig nämligen tillhöra en arbetskompis, häftigt!
Ewa och ett par vänner till henne var där idag så nu fick jag se härbret invändigt och oj vad mysigt det var, så litet men ändå så underbart perfekt! Jag blev inbjuden på ärtsoppa, fick värma fussingarna vid den öppna spisen, myste för fullt och hade en riktigt trevlig stund, något jag alltid kommer att minnas! Tack! Full av intryck, och varm både om tårna och i själen, cyklade jag tillbaks till Falun.

Inga kommentarer: