tisdag, mars 16, 2010

Lumpen dag 58

Strid på skjutbanan under förmiddagen med ansats- och växelvis framryckning. Det är verkligen roligt att se min egen utveckling, i torsdags var jag osäker som ställföreträdande chef men idag kände jag mig säker i chefsrollen, (vi turas om från övning till övning att agera chefer). Kommunikation är a och o och det gäller att alla i gruppen och omgången upprepar ex ANDRA OMGÅNG FRAMÅT!... ELDSTÄLLNINGAR!
Vi fick även skjuta pansarskott som det smällde lite mer om och dessa gav även eldflammor, säkerhetsavståndet är 70m framåt och bakåt.

En solig dag med en vacker himmel, jag älskar sådana där moln.

På eftermiddagen var det mer praktisk övning med lösskjutning och panasarskott med två grupper igång samtidigt.

På kvällen hade vi mintjänst och lärde oss sätta upp larmminor; inte skulle jag vilja vara en fiende och gå på en sådan där lina, för nog syns och hörs man...

Inga kommentarer: