fredag, april 23, 2010

Bergspromenad

Bergsstigen lockade mig i eftermiddag och jag gick hemifrån glad i hågen... ...stigningen är bra i början och efter ett par kilometer hade jag gått upp 130 höjdmetrar, fortfarande glad...
...det var lite blött på sina ställen men det gjorde inte så mycket...
...men sedan kom den, SNÖN! Den gjorde att jag förflyttade mig framåt i minfart och blev blöt om fötterna vilket sänkte humöret ytterligare och av någon anledning såg jag en bild av Lotta på Bråkmakargatan stå med armarna i kors och tjura. Det hade dock inte varit någon bra lösning och hur trodde jag egentligen att skogen skulle vara nu i slutet av april efter en vinter med mycket snö, som en Ronja Rövardotterskog att springa barfota i?
Här är jag uppe på toppen efter ytterligare 40m stigning innan det bar utför...
...och efter 13 kilometer och drygt två timmar var jag hemma igen, alldeles för långsamt för att det skulle ge något, det gillar jag inte, bättre humör och bättre tempo nästa gång!

Inga kommentarer: