fredag, april 16, 2010

Lumpen dag 89

Dags för utryckning och tyvärr kan jag inte säga äntligen. Det kändes snarare vemodigt när vi bäddade ur, tömde och torkade av våra skåp, tog ner alla informationspapper och städade vårt logement för sista gången. När vi sedan tog bort namnlistorna som var uppsatta utanför varje logementsdörr fick jag en klump i magen för med dem försvann även alla spår av oss från det ställe som varit vårt hem i tre månader. Dagen avslutades med en enkel ceremoni med utdelning av vitsord, medalj och den grågröna Hemvärnsbaskern som kommer att ersätta den svarta som vi har haft under utbildningen.

Det har varit tre av de bästa månaderna i mitt liv och jag kommer alltid tänka tillbaks på den tiden med ett enda stort leende! Jag har utvecklats mycket som person, lärt mig mycket, lärt mig anpassa mig och tänka VI, och fått lära känna några riktigt fina och kanonbra personer! Nu är jag dessutom en soldat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sent och stort Grattis, soldat!
Kul att få läsa om era äventyr.
Linapina

Anonym sa...

Hej älsklings-Lina :-D Jag vet precis vad du menar med klumpen i halsen. JAg kände exakt samma sak. Det var som om den sista rest av oss försvann :-( Men vi får trösta oss med alla fina minnen och att vi ses ju allihopa v. 18 igen! Många kramar //Anna panna (eller var det Elin?? ;-) )