måndag, maj 31, 2010

Italien för en lunch

När vi gick och letade efter en restaurang i Riga fick det här klädsträcket min uppmärksamhet inne på en sidogata, fotovänligt, och snart insåg jag vilka färger det var på kläderna,
och visst var det en Italiensk restaurang, och inte vilken som helst, det var en fantastiskt mysig sådan, både på utsidan och på insidan.
Det passade mig perfekt och jag fick drömma mig iväg till Italien för en stund, ett land som jag för övrigt inte varit i ännu, men som jag definitivt kommer att åka till. Det som lockar mig mest är maten, rödvinet och vingårdarna.
Vi åt en fantastisk trerätters middag; Vi blev serverade ett mycket gott rustikt bröd,vitlöksmarinerade bläckfiskringar, så otroligt goda,
och jag åt en krämig svamprisotto med vitlök och parmesan,och inte helt förvånande drack jag ett glas rött till maten,och det hela avslutades med en tiramisu, njutning fullt ut!
Det dracks mer rödvin på resan, och åts grönmögelost och brie. Pojkvännen sa att vi skulle ha ett hus i Italien, jag skulle sitta på balkongen i morgonrock och dricka vin och äta ost och han skulle stå i källaren och trampa druvor, hihi, me like!

3 kommentarer:

Bergh sa...

Åh gud vad mysigt det såg ut!! Kanske till Riga jag och Daniel skulle åka vår semestervecka i sommar! Såg så härligt ut!

Lina sa...

Ja kanske det, en vecka där låter dock länge men det kanske finns mer att se i omgivningarna! Ni vet i alla fall vilken restaurang ni ska äta på;-)

Bergh sa...

JA jag hade tänkt mig en weekend eller något sånt! I så fall vill jag ha en exakt vägbeskrivning till den restaurangen!! :-)