onsdag, juni 30, 2010

Sim, cykel, löp i dagarna två

Jag har haft två riktigt bra träningsdagar och jag mår så otroligt bra av att träna, jag bara gör det, tänker inte så mycket! Jag bromsar mig dock, det får inte blir för mycket, jag har lärt mig av mina mindre bra erfarenheter. Jag ser även till att sluta ett pass innan jag tröttnar motivationsmässigt, och känner jag till exempel inte för att simma även fast jag tänkt det, då gör jag inte det! Jag vet ju att jag kommer att känna för det snart igen, kanske redan samma dag.

Simning igår förmiddag, ett riktigt soligt pass så fler fina märken blev synliga på min rygg.
Passet;
400 fr/ry 50/50
8x50 fr A3
8x50 benspark på sidan med fenor
8x50 start liggandes i vattnet (triathlonstart) med 15m sprint, resten dubbelrygg
400fr paddlar och dolme

På kvällen cyklade jag knappt 50km (1h 45min) i distanstempo, följt av 20 minuters hård löpning. Det är inte vidare peppande att se vilken puls jag ligger på i femminuters tempo (japp, det är hårt tempo för mig just nu), löpformen är far, far, far away.
Morgonens simpass idag;
400 fr/ry 50/50
4x50fr acceleration
4(8x25fr A3 - 50dubbelrygg)
400 ryggkick med fenor (bra magträning)

I eftermiddag cyklade jag med de här två töserna;
2x5km lagtempo med snabba byten följt av 2x2km tempo själv. Jag fick mjölksyra i både ben och armar vilket bara var bra, kanske inte optimalt träningsmässigt men jag behöver påminnas om hur ont det kan kännas. Jag känner mig stark på cykeln så länge det är någorlunda flackt. När jag kom hem efter det korta med kvalitativa cykelpasset på 80 min sprang jag 40 minuter lugn löpning (utan pulsklocka) och sedan följde en ordentlig och välbehövlig stretching.

Två bra träningsdagar! Det kommer bli mindre träning kommande dagar men jag ska försöka klämma in några pass ändå. Jag ska träna och vara ledare för barn- och ungdomstriathleter de närmsta dagarna så det kommer bli dåligt med uppdateringar här, kanske inte förrän på söndag.

2 kommentarer:

Lina sa...

Hej! Halkade in på din blogg av en slump, bara för att konstatera att vi hade ett par saker gemensamt...
Intressant blogg, galet fina bilder!

Hälsningar Lina Karlsson, cykeltok och fd soldat i Dalapluton -07. :)

Lina sa...

Oj, vad häftigt!

Ska kolla in din blogg, en hel del fina bilder där också ser jag!