onsdag, juli 18, 2012

Lediga och soliga dagar på cykeln

Jag tillbringar gärna lediga och soliga dagar på cykeln, det ger mig så mycket! Det är hela paketet jag gillar: att få cykla genom ett vackert landskap, ta mig fram med egen kraft, njuta av solen och den härliga friska luften, fotografera och stanna på något mysigt fik. Uppleva helt enkelt! Min favorit är att titta åt sidan när jag cyklar och se hur landskapet svischar förbi, precis som när man sitter på ett tåg.

Igår var jag ute på en trettonmilsrunda över Rättvik genom Sörskog, ett tänkt sopp- och tunnbrödstopp i Tällberg som blev ett våffel- med gräddstopp och hem via Leksand och Rexbo. Det regnade ett par gånger och himlen var magisk, molnen var av alla slag, riktigt bomullsaktiga, höga och i varierande färger. I lördags cyklade jag en solig långtur åt Gustavshållet och på fredag blir det en ny tur!

Min dator har gett upp och det är därför det både är tyst och färglöst här. Det är faktiskt väldigt skönt utan dator ett tag, det finns ju så mycket annat att göra :-)

2 kommentarer:

Tina sa...

Lina du är så inspirerande!
Tänk om man kunde njuta av livet lika mycket som du, uppskatta allt som finns runt en, naturen osv.

Lina sa...

Tack, vad bra!
Nästa gång du går ut får du väl helt enkelt bara titta dig om lite extra, känna dofterna, känna vinden i ansiktet och lyssna på alla ljud som erbjuds. Njut! :-)