onsdag, augusti 22, 2012

Grönt på

Nu är det dags igen för en vända i skogen i militärkläderna. Det ser ut att bli en aning fuktigt vissa dagar men med den glädje och gemenskap vi har i gruppen kommer det förhoppningsvis inte påverka vårt humör nämnvärt. Det verkar dessutom bli kvartersförläggning. Det är svårslaget att sitta eldpost mitt i natten i ett dunkelt tjugotält men med tanke på det ostadiga vädret kan till och med jag känna mig ok med inomhussovning. Jag lär dock få höra att jag ska ta mitt knäppetält/ensamma varg och gå ut och lägga mig i skogen. Jag har fått höra det några gånger efter mitt lilla tillägg på utvärderingen efter övningen i Älvdalen för ett år sedan då vi sov i kasern ;-)

2 kommentarer:

Lina sa...

Tillbaka i matchen, kul ;)
Otrolig gräshoppa, grym bild!
(För visst är den på riktigt?)

Anonym sa...

Stå på dig. Knäppetält är nästan lika bra som utan men att sitta eldvakt är inte alls heller dumt /F