torsdag, augusti 30, 2012

Vildmarksleden

Nu har jag upplevt en till punkt på min Dalalista! Jag och pappa gick Vildmarksleden på en och en halv dag på ungefär 24+11km med övernattning på Ärtknubben. Väl tillbaka på Dössberget blev det lunchbuffé på värdshuset. Bra tid att gå nu då skogen bjuder på mycket att äta. Stövlar är att rekommendera och även kompass. Höjdpunkterna på turen var att höra ljudet som uppstår när stövlarna sugs fast på myrarna, att vända sig om och se utsikten efter att gått uppför en bra bit, att få bli blå om både mun och händer av blåbärsätning och att titta efter hjortron när jag egentligen borde ha fokuserat på kompassen då leden försvann. En fin tur som jag rekommenderar!

2 kommentarer:

Lina sa...

Vilka härliga bilder!
Måste helt klart testas.

Lina sa...

Det tycker jag verkligen du ska! Säg till om du vill ha sällskap:-)