onsdag, maj 01, 2013

Sköna maj, sköna vår

Åh, jag fullkomligt älskar våren.

Även om det regnar så går det mot varmare tider.
Även om det är molnigt så går det mot ljusare tider,
och när solen visar sig suger jag in allt den har.

Folk är gladare och ler oftare mot varandra, det är trångt på cykelbanorna, fåglarna kvittrar, tankarna är klarare, vattendragen porlar och huden får efterlängtad sol på sig.
Något är på gång...

...och, det är nästan nu som jag tycker att sommaren är som bäst.

När den ligger framför mig och jag kan se fram emot den.
När jag kan drömma om sommaren med sol, härliga grillkvällar, långturer på cykeln, festligheter, ljumma kvällar i skogen, svettiga träningspass och svalkande dryck.
I den dröm då det aldrig regnar.

Men...idag är det bara första maj och det är långt kvar till sommaren. Solen skiner och trots att jag varken varit i löparskorna eller i cykelsadeln idag eftersom en liten förkylning ligger kvar från helgen så njuter jag.

Sköna maj. Välkommen.

Inga kommentarer: