tisdag, augusti 25, 2009

Omelett á la caprese

Välkommen till min nya blogg och naturligtvis inleder jag med ett recept! Jag var riktigt hungrig när jag kom hem i kväll så det fick bli något snabblagat; mat på femton minuter.

Ingredienserna till den här omeletten är tagna från den italienska capresesalladen. Omeletten är gjord i ugn, smidigt och enkelt.

  • Ägg
  • Mjölk/vatten
  • Olivolja
  • Mozzarella
  • Tomat
  • Basilika
  • Salt och svartpeppar
  • Pinjenötter


Sätt ugnen på 200g, vispa ihop ägg och en skvätt mjölk, salta och häll i en oljad form och sätt in den i ugnen. Skiva mozzarella och tomat tunt, lägg detta på den något fasta omeletten. Sätt ugnen på grillning och sätt omeletten högre upp i ugnen. När den är klar lägger du på basilikablad (jag hade bara frusna så jag la på dem före den sattes in i ugnen) salta och peppra och strö eventuellt några rostade pinjenötter över.

Inga kommentarer: