fredag, september 11, 2009

Att få vara frisk

Nu börjar jag äntligen bli jag igen. För några nätter sedan upplevde jag en av mina värsta nätter någonsin då jag fick en dubbel dos av influensan som sedan försvann lika snabbt som den kom. Trots att det bara handlade om en tillfällig sjukdom, så påminde den mig om en sak den natten; att jag måste uppskatta när jag är frisk och att inte ta det som en självklarhet! Tänk vilken fantastisk kropp jag har som tar hand om det jag äter och dricker, att jag kan dricka vatten när jag är törstig utan att det kommer upp samma väg igen ett par minuter senare. En kropp som orkar och vill röra på sig!

Tunnbröd, tortillas, risgrynsgröt, pannkakor, vit pasta med makrill och frukt är det som jag har varit sugen på och som jag har ätit sedan jag fick tillbaka matlusten; enkel mat som är lätt att äta och som snabbt bryts ner i kroppen. Likaså har jag gjort det enkelt för huvudet och tittat en hel del på Barnkanalen och upptäckt att många barnprogram har riktigt bra budskap, det gillar jag!

Trots att jag bara hade feber ett dygn är det som det brukar vara för mig; tung i huvudet i flera dagar på grund av den snabba temperaturhöjningen tillsammans med en förkylning. Det tar några dagar till innan jag är som vanligt men i slutet av veckan kan jag förhoppningsvis ta på mig träningskläderna igen!

Inga kommentarer: