onsdag, september 16, 2009

Fisk med mandeltäcke

Två bitar blev det av den här fisken som jag fick inspiration till här. Pangasiusfilé är riktigt gott, det känns nästan som om den smälter i munnen. Jag hade planerat ett berg av broccoli vid sidan av så ni kan tro att jag blev besviken (och förvånad) när det enda jag hittade i frysen var ett par fjuttiga broccolibitar, det får inte hända igen. I stället fräste jag en massa champinjoner och blandade med babyspenat. Fick även ett supersug efter morötter som jag knaprade på efter maten.
Pangasiusfile
Citronsaft och skal
Olivolja
Mandel som jag flagade (försökte åtminstone)
Chiliflakes
Lite akaciahonung
Salt och svartpeppar

Ringla över lite olivolja på fisken och pressa över citronsaft. Blanda ihop övriga ingredienser och lägg på fisken.

175g kanske, har ingen koll, 20min kanske, har ingen koll där heller.

Inga kommentarer: