måndag, september 28, 2009

Granatäpple

Jag minns när jag fick smaka granatäpple för första gången i Turkiet för väldigt många år sedan. Det satt en man och sålde, äpplena var delade och visade sig från sin vackraste sida, solen sken och det var verkligen utomlandssemesterkänsla. Idag, när jag delade på ett granatäpple hemma i köket, gafflade ur några kärnor, tänkte jag för mig själv att de där kärnorna såg ganska torra ut och undrade hur de skulle smaka. När jag sedan testade, ojoj, vilket knastrande och vilken smak! Gott, gott! Det behövs inte många kärnor för att göra det där lilla extra. Ett äpple räcker länge. Testa denna antioxidantrika superfrukt!

Kvarg, keso, vaniljpulver, tinade jordgubbar, granatäpple och valnötter

När maten har smält är det dags för ett kombinerat löp- och styrkepass. En halvtimmes löpning runt sjöarna (ser ut att bli ett väldigt blåsigt pass) följt av styrketräning hemma i lägenheten. Har/ska ni träna något idag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir alltid så sugen på din fina mat! Och visst ska jag träna. Crosstrainer (pga löpförbud) och styrketräning får det blir! /Eva L

Lina sa...

Härligt att höra! Crosstrainer är en perfekt träningsform med avbelastning av knä och leder och att stärka kroppen med styrketräning är toppen!