onsdag, september 09, 2009

Vardagscykling i lugn takt

Jag pratade med en kompis från Skåne på telefon i eftermiddags;
Jag; "Jag har börjat cykla nu igen och jag tycker det är superkul, åh jag vill ut nu, nu när det är så fint väder, men jag får vänta tills jag mår bättre i halsen."
Jane; "Kan man inte ut och cykla lugnt om man heter Lina Karlsson, utan värsta utrustningen? Ta din vardagscykel och cykla en runda bara för att det är skönt!"
Så fick det bli, så i stället för att cykla till den närmsta mataffären cyklade jag till en som ligger betydligt längre i väg och som är mycket billigare. Perfekt!

Jag hann med ett pass i går förmiddags innan jag började känna mig i mindre toppform; ett bra genomfört rullskidepass på drygt två timmar. Skönast var det dock när jag kom hem, tog av mig skorna och hjälmen, satte mig i fåtöljen i köket (en sådan där som gungar lite lätt) lade upp mina varma och ömma fötter på en stol och drack ett stort glas kall jordgubbssaft och åt en banan. Då mådde jag bra!

Inga kommentarer: