onsdag, januari 13, 2010

Gräsänders landningsteknik

Idag hade jag äntligen ork till att gå ut och njuta av det fina vintervädret. Kameran var med vilket är ett säkert kort om jag ska ta en lugn promenad eftersom jag stannar titt som tätt. När jag gick över en bro vid Faluån kom hundratals gräsänder flygandes mot mig, stackare, jag hade ingen mat till dem inte.

Änder har en fin teknik när de landar i vatten, ett roligt nöje att se; de fäller ut vingarna och styr landningen med dem, sätter ner fötterna och när de når vattenytan åker de vattenskidor innan de slutligen fäller ihop vingarna och plaskar ner i vattenytan.

2 kommentarer:

Jona sa...

Vackra fina Lina, vad glad jag är att ha hittat till din stämningsfulla sida igen, du inspirerar med din värme och insikt. Kram kraft och god karma 2010

Lina sa...

Tack, tack snälla Jona! Du med ditt fantastiska leende sprider ett sådant lugn och en sådan värme och glädje.

Kram, kram