torsdag, januari 28, 2010

Home sweet home

Första permissonen har startat efter elva tuffa dagar med lite sömn och mycket tjänstgöring och nu sitter jag äntligen här tillbakalutad hemma i soffan. De där tiderna jag nämde nedan har verkligen inte stämt under de här första två veckorna! Tjänst till tio-elva stämmer bättre förutom i helgen då vi hade lyxen att sluta redan klockan fem.

Det första jag gjorde efter tjänstens slut idag var att simma några längder. Det kändes ungefär som att simma i tång och jag fick verkligen kämpa både i draget och i återföringen för att ta mig framåt...armarna är inte som de brukar vara. Ryggen har också fått rejält med stryk och den behöver knäckas till. Jag har tur som har en massör i mitt logement och hon armbågade mig rejält i går kväll, riktigt, riktigt skönt.

Nästa vecka ska vi gå igenom vad vi får dela med oss av vad vi gör under utbildningen så därför är jag sparsam med informationen men efter onsdag får ni veta mer om vad jag gjort dag för dag förhoppningsvis, det finns mycket att berätta.

De här tre lediga dagarna som följer kommer att i första hand ägnas åt diverse kroppsvård; varmt bad, rygg- och vadmassage så gott jag kan på egen hand, hårmassage, fotbad, nagelbandsvård, träning, vila och sömn, och så mys i massor med tända ljus och lugn skön musik.

Inga kommentarer: