onsdag, januari 06, 2010

Trettonhelgen

Igår kväll åt jag middag med mina tre barndomskompisar. Vi fixade ihop en tacogratäng med kycklingfilé, lök, vitlök, champinjoner, paprika, kidneybönor, egengjord tacokrydda, salsa, creme fraiche och allt var gratinerat med ost. Till det serverades tortillabröd för de som ville ha och en riktigt god sallad.
Efterätt blev det också; genom alla dessa år har det alltid varit marängsviss som gällt och igår var inget undantag. Jag skippade dock glass och maränger och höll mig till vaniljgrädde (grädde och vaniljpulver), hallon och hemmagjord chokladsås. Alldeles lagom sött blev det!
Vi skålade för oss eftersom mycket händer i våra liv just nu; om några dagar blir en av oss mamma, för en stundar bröllop till våren, en har hittat sin stora kärlek och gjort en total livsstilsförändring och jag ska snart in i det militära.

Inga kommentarer: