lördag, februari 13, 2010

Fotolöpning

Det är viktigt för mig att göra saker varje dag som förgyller mitt liv om jag ska må bra och trivas. Jag vet vad det är som gör just mig lycklig och som gör mitt liv meningsfullt och att få kombinera dessa saker gör att jag njuter av livet ännu mer;

I eftermiddag vid halv fyra stack jag ut och sprang i riktning mot hoppbackarna. På ryggen hade jag en ryggsäck med min kamera och i öronen spelades skön musik. En underbar vinterdag med strålande sol, att få springa och få arbeta med kroppen i den stad som har allt jag önskar och att få se och uppleva en underbar utsikt, kan inte göra mig annat än lycklig. Att dessutom få fotografera och fånga detta på bild gör det hela ännu bättre. Löpturen fortsatte på skogsvägarna bakom hoppbackarna, ner mot stan och vidare mot gruvan innan jag vände hemåt. Jag sprang drygt femton kilometer och var ute i friska luften i tre timmar innan jag fick komma in i värmen.



En varm lång dusch med lugn bakgrundsmusik och tända ljus passade finfint när jag kom hem. Jag tillagade en god och näringsrik middag och efter det följde en vitamin- och antioxidantrik efterätt och en skön kväll i soffan framför Melodifestivalen. Just nu väntar jag på skidskyttet.

Inga kommentarer: