lördag, februari 27, 2010

Lumpen dag 39 och 40

Vi hade en heldag på skjutbanan på torsdagen, riktigt roligt!
GSU 2010 - dötid i väntan på major

Efter middagen och pannkaksdiskussioner om antalet pannkakor per person avslutade vi dagen med fortsatt sambandstjänst och vi lyckades till slut få ordning på kom, från, stopp, slut, jag upprepar, uppfattat och klart slut.

Fredagen var den lugnaste någonsin; vapenvård hela förmiddagen, gott om tid vilket gjorde att det blev en väldigt avkopplande stund. De flesta hade nog även tankar om kladdkaka i huvudet vilket vi visste skulle serveras till efterätt fredagen till ära.

På eftermiddagen hade vi extra lång egenfys och jag sprang till simhallen där jag simmade ett pass på ett partusenmeter innan jag sprang tillbaks för avslutande städning och packning inför den lediga veckan.
På kvällen var det dags för den första plutonfesten, sex veckor tog det, men jag har en känsla av att det kommer att bli tätare nu, det gav i alla fall mig mersmak. Hälften av oss var med och vi startade upp med en förfest innan vi gick ut och dansade.Vi var klart de mest ambitiösa på dansgolvet och vi införde en hel del nya moves med en blandning av närkamps- uppvärmnings - och exerciseövningar. Tre timmar höll vi på konstant och jag funderar på om det är något att skriva upp som egenfys i träningsdagboken som vi är beordrade att föra...

Inga kommentarer: