fredag, april 02, 2010

Aprilväder

Under tiden jag drack mitt kaffe för att piggna till efter eftermiddagsluren började det ösa ner utanför fönstret och jag gav upp hoppet om att jag skulle få ut mig själv på en löprunda i kväll. Tio minuter senare sken solen och lockade mig med sin charm och det dröjde inte länge förrän jag hade löparskorna på mig. Jag sprang iväg med ben som kändes förvånansvärt lätta...
...åtminstone fram tills att jag kom ut på det här underlaget som gjorde att jag fick fokusera extra mycket på bålstabiliteten;
Efter att ha kommit en bra bit på väg mot Grycksbo vände jag tillbaka över Stångtjärn och sprang på för i år färdiganvända skidspår för att slippa sjunka ner onödigt mycket i snön på varje löpsteg. Det var otroligt skönt att få komma ut på hårt grusunderlag igen och efter tolv kilometer stod jag åter innanför dörren.
Jag får tacka solen för en skön fredagskväll!

Inga kommentarer: