torsdag, april 08, 2010

Lumpen dag 80

På förmiddagen hade vi försvar i stridsställning i två grupper samtidigt med befäl som gruppchefer. Vi fick skjuta med ytterligare en pansarskottsort som är den som är mest likt det skarpa och nu smällde det rejält.

På eftermiddagen tränade vi på blixtlåsförflyttning med skarpskjutning om och om igen så nu måste alla vara helt säkra på hur det utförs. Det var en underbar eftermiddag och när vi hade rast så såg det ut såhär;
På kvällen hade vi försvar i stridsställning i mörker pch det var enligt mig en hemsk upplevelse, otroligt svårt eftersom jag knappt såg någonting trots lyspistoler. Jag kände egentligen inte för att skjuta pansarskott men tänkte att jag måste våga, utmana mig själv, och jag säger bara, tur att det inte var verklig strid...

Det var dags att gå ett tvåtimmars postpast på natten och jag och min stridskamrat var så otroligt omotiverade jämfört med sist då vi tog uppgiften på fullt allvar. Jag gick runt halvsovandes för att inte vakna till för mycket så att jag snabbt skulle kunna somna när passet var slut.

Inga kommentarer: