söndag, april 11, 2010

Lumpen dag 83

Helgen skulle bjuda på prövande och lärorika situationer och vi startade lördagen med att spränga med slutresultatet "Var det allt?", eftersom vi sprängde ovanför mark. Efter det åkte vi till Lugnet där vi, efter att ha snörat in oss i en lång rem, fick fira ner oss från bergsväggen vid hoppbackarna. Jag gick in med ett självförtroende som jag verkligen inte alls har när jag ska ta mig ner från höga höjder men jag litade fullt ut på säkerheten så det var inga problem alls, jag kunde ju själv reglera farten. Kul att att få ha gjort det!
Foto; Karin Wiklund

Efter en expressrestlunch genomförde vi skyddsvaktsmoment och vi fick se och själva delta i sexton olika scenarion, allt från en person som ville spränga skyddsobjektet med ett pansarskott till en orienterare som virrat bort sig. Figuranterna var grymma!

Efter middagen hade vi ett par timmar ledig tid och det var otroligt skönt att få torka fötterna som vistats i ett par fuktiga regnstövlar hela dagen, en skön stund i tältet.
På kvällen upprättade vi en vägspärr och vi hade fortsatt skyddsvaktövning där vi stötte på diverse personer med olika avsikter.
Post på natten igen, en timme patrullerande post ute följt av en halvtimmes eldvakt. Det var riktigt skönt att få komma ut i den friska luften efter att ha legat och svettats inne i det varma tältet, trots att klockan var halv två på natten. Natten bjöd på en stjärnklar himmel och jag fick se ett stjärnfall för första gången och min önskan gick i uppfyllelse snabbare än väntat; fem minuter senare.

Inga kommentarer: