söndag, oktober 18, 2009

Vilken miss!

Efter löppasset i går morse gjorde jag utfallsteg igen och jag vet att jag måste stegra väldigt långsamt i antal från gång till gång i denna övning för att slippa träningsvärk. Jag har lyckats bra sedan jag började, men igår måste jag har kommit ihåg fel. Jag hade för mig att jag gjort 3x16 (åtta på varje ben) utfallsteg sist jag sprang och gjorde därför 3x20 (tio på varje ben) igår, men oj, oj vilken träningsvärk jag har idag, inte bara i sätesmuskulaturen (rumpan) utan jag känner även av framsida lår(!) Dumt, dumt och konstigt vad allt blir jobbigt helt plötsligt, vanliga vardagsrörelser som att resa sig från soffan ger upphov till både stönande och gnällande. Det är i alla fall skönt att veta att jag tänkte rätt (jag har lärt mig med åren), men så klart lite smått förargligt att jag mindes fel så det är väl bäst att kolla i träningsdagboken före nästa pass.

1 kommentar:

Linda sa...

Ja utfallssteg är inte att leka med...I början fick jag också massor med träningsvärk, men jag har ökat successivt och nu kör jag minst 20 st i samband med varje löp-pass! Så det kommer bli bättre =)