måndag, mars 08, 2010

Lumpen dag 50

Efter en veckas permission tyckte jag att det var skönt att sätta på sig militärkläderna igen och roligt att träffa de andra rekryterna. Efter morgonrutinerna med egenfys där jag tog mig till simhallen hade vi teorilektion i TOS, taktiskt omhändertagagande av stridsskada.

På eftermiddagen lärde vi oss hur vi skulle åtgärda eldavbrott, det vill säga när inte vapnet fungerar, och även göra detta samtidigt som vi förflyttar oss. Senare på eftermiddagen hade vi ett riktigt roligt närkampspass; höjdarövningen var när vi sprang igenom en bana där hälften av oss stod med mitsar; den började med en vägg, lite gladiatorernaliknande, sedan fortsatte den med olika slag; spark, knä, raka handslag, och armbåge och sedan en till vägg på slutet: det kändes i benen!

Jag hade ont i huvudet så någon träning blev det inte på kvällen för min del vilket i och för sig inte gjorde så mycket för då hade jag missat den otroligt trevliga kvällen vi hade inne på vårt logement. Skratt och flum och det kändes inte som en måndagskväll. Packning inför de kommande fältdagarna gällde också, vilket var en hel del, samt egentillverkning av ett avsnörande förband.

Inga kommentarer: