söndag, maj 23, 2010

Gröt smaksatt med salt

När jag diskade kaffemuggen i förmiddags spred sig ett leende på mina läppar, jag kände diskmedelsdoften! Jag skyndade mig att göra bovetegröt som jag hade blivit sugen på tidigt i morse, (har ju inte ätit det på tre dagar!), men icke, lukten hann försvinna. Att jag dessutom glömde saltet, vilket i princip är det enda som jag skulle känna smaken av i gröten, gjorde inte saken bättre. Jag fick salta på gröten, så, gröt smaksatt med salt blev det till frukost idag...tur att jag även "äter" med ögonen;
Jag har varit förkyld och krasslig i snart en vecka. Jag var ute och gick första gången idag, i regnet,...och med paraply. Det är verkligen inte likt mig att gå med ett paraply i handen, dessutom är det skittråkigt för om vinden kommer framifrån så är asfalten två meter framför mig det enda jag ser. Det jag längtar mest efter just nu är att få gå långa morgonpromenader före frukost, det var väldigt länge sedan nu, och under vår och sommar är tidiga morgnar underbara och något som ger mig väldigt mycket...om det inte regnar.

Inga kommentarer: